Ještě jako šéfredaktor serveru Česká média jsem se podílel na vydání několika publikací. Všechny se věnovaly mediálnímu dění, ať už obecnému, nebo v konkrétní oblasti (například digitální vysílání).
Všechny knihy byly zdarma a pravděpodobně už jsou rozdané. Mohou být v některých knihovnách. Pokud máte zájem o vlastní kopii, zkuste kontaktovat vydavatele, třeba ještě nějaké výtisky bude mít.
Česká média 2005: Ročenka mediálních událostí
Kniha obsahuje přehled mediálního dění za rok 2005, plná znění dokumentů a materiálů publikovaných na serveru Česká média, a také barevné přehledové přílohy shrnující nejvýznamnější události. Vybíral jsem obsah, fotografie a připravil layout. Na obálce jsou hlavní události roku - zahájení řádného digitálního televizního vysílání a boom kontejnerových reality show, na které zareagoval Český rozhlas populárně-naučným projektem Odhalení. Vyšlo jako příležitostná publikace bez ISBN, šitá vazba, 448 stran. Vydala společnost Česká média, spol. s.r.o. v březnu 2006. Byla to poslední mediální ročenka, která v knižní podobě vyšla.
Financování digitálního vysílání (sborník z konference)
Vydala společnost Česká média, spol. s.r.o. na podzim roku 2005. Jde o sborník z Českokrumlovské mediální konference, která se konala 15. - 16. dubna 2005. Vydáno jako příležitostná publikace bez ISBN, brožovaná vazba, 204 stran. Zpracoval jsem layout sborníku.
Hlavní témata konference:
Zkušenosti s financováním digitálních projektů z Evropy a USA (Vladimír Mlynář, Jaromír Talíř, Milan Šmíd, Václav Žák)
Financování digitálních projektů v České republice (Miroslav Semrád, Petr Adamec, Jiří Chvojka, Kateřina Fričová, Martin Dvořák, Jiří Balvín, Nikolaj Savický, Miroslav Šimánek)
Proč je digitalizace politikum? (Ivana Levá, Adolf Jílek, Vlastimil Tlustý, David Stádník)
Veřejná služba digitálních veřejnoprávních médií (Nikolaj Savický, Petr Žantovský, Milan Šmíd, Štěpán Kotrba, Bohumír Štědroň)
Videozáznamy, zvukové záznamy, prezentace a zpravodajství z této konference najdete na stránkách Česká média.
Česká média 2004: Ročenka mediálních událostí
Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia Praha v březnu 2005. Kniha obsahuje den za dnem přehled mediálního dění za rok 2004 a materiály publikované serverem Česká média (například přepisy nedělních rozhovorů a plná znění různých dokumentů). Sestavoval jsem obsah, vybíral fotografie a připravil layout pro tisk. Na obálce jsou hlavní mediální události roku: vítězka první pěvecké reality show na českých obrazovkách Aneta Langerová a Ronald Lauder ze CME, tedy ze společnosti, která v roce 2004 od PPF koupila televizi Nova. Barevná obálka, šitá vazba, černobílý vnitřek s fotografiemi. ISBN 80-7220-222-7
Fenomén Nova
Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia v únoru 2004. Šlo o příležitostnou stostránkovou brožovanou publikaci vydanou u příležitosti 10. výročí televize Nova. Nabídla deset pohledů na deset let nejsledovanější české televize. Autory příspěvků byli „lidé, kteří byli u toho“, publicisté, analytici i významní představitelé české mediální scény: Jan Čulík, Jefim Fištejn, Michel Fleischmann, Kateřina Fričová, Ladislav Jakl, Milan Kruml, Ivo Mathé, Petr Štěpánek, Dan Šťastný a Petr Žantovský. Připravil jsem layout, sestavil obsah a vybral design obálky. ISBN 80-7220-189-1
Česká média 2003
Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia v březnu 2004. Brožovaná kniha formátu A4 obsahuje den za dnem přehled mediálních událostí za rok 2003 a materiály vydané na serveru Česká média (například nedělní rozhovory). Sestavil jsem obsah a připravil layout, včetně motivu obálky, kterým byl konec Vladimíra Železného ve funkci generálního ředitele televize Nova. ISBN 80-7220-165-4