Knihy a sborníky

Ještě jako šéfredaktor serveru Česká média jsem se podílel na vydání několika publikací. Všechny se věnovaly mediálnímu dění, ať už obecnému, nebo v konkrétní oblasti (například digitální vysílání).

Všechny knihy byly zdarma a pravděpodobně už jsou rozdané. Mohou být v některých knihovnách. Pokud máte zájem o vlastní kopii, zkuste kontaktovat vydavatele, třeba ještě nějaké výtisky bude mít.

Ročenka Česká média 2005

Česká média 2005: Ročenka mediálních událostí

Kniha obsahuje přehled mediálního dění za rok 2005, plná znění dokumentů a materiálů publikovaných na serveru Česká média, a také barevné přehledové přílohy shrnující nejvýznamnější události. Vybíral jsem obsah, fotografie a připravil layout. Na obálce jsou hlavní události roku - zahájení řádného digitálního televizního vysílání a boom kontejnerových reality show, na které zareagoval Český rozhlas populárně-naučným projektem Odhalení. Vyšlo jako příležitostná publikace bez ISBN, šitá vazba, 448 stran. Vydala společnost Česká média, spol. s.r.o. v březnu 2006. Byla to poslední mediální ročenka, která v knižní podobě vyšla.

Financování digitálního vysílání (sborník z konference)

Sborník Financování digitálního vysílání
Vydala společnost Česká média, spol. s.r.o. na podzim roku 2005. Jde o sborník z Českokrumlovské mediální konference, která se konala 15. - 16. dubna 2005. Vydáno jako příležitostná publikace bez ISBN, brožovaná vazba, 204 stran. Zpracoval jsem layout sborníku.

Hlavní témata konference:

  • Zkušenosti s financováním digitálních projektů z Evropy a USA (Vladimír Mlynář, Jaromír Talíř, Milan Šmíd, Václav Žák)
  • Financování digitálních projektů v České republice (Miroslav Semrád, Petr Adamec, Jiří Chvojka, Kateřina Fričová, Martin Dvořák, Jiří Balvín, Nikolaj Savický, Miroslav Šimánek)
  • Proč je digitalizace politikum? (Ivana Levá, Adolf Jílek, Vlastimil Tlustý, David Stádník)
  • Veřejná služba digitálních veřejnoprávních médií (Nikolaj Savický, Petr Žantovský, Milan Šmíd, Štěpán Kotrba, Bohumír Štědroň)

Videozáznamy, zvukové záznamy, prezentace a zpravodajství z této konference najdete na stránkách Česká média.

Ročenka Česká média 2004
Česká média 2004: Ročenka mediálních událostí

Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia Praha v březnu 2005. Kniha obsahuje den za dnem přehled mediálního dění za rok 2004 a materiály publikované serverem Česká média (například přepisy nedělních rozhovorů a plná znění různých dokumentů). Sestavoval jsem obsah, vybíral fotografie a připravil layout pro tisk. Na obálce jsou hlavní mediální události roku: vítězka první pěvecké reality show na českých obrazovkách Aneta Langerová a Ronald Lauder ze CME, tedy ze společnosti, která v roce 2004 od PPF koupila televizi Nova. Barevná obálka, šitá vazba, černobílý vnitřek s fotografiemi. ISBN 80-7220-222-7

Fenomén Nova

Sborník Fenomén Nova
Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia v únoru 2004. Šlo o příležitostnou stostránkovou brožovanou publikaci vydanou u příležitosti 10. výročí televize Nova. Nabídla deset pohledů na deset let nejsledovanější české televize. Autory příspěvků byli „lidé, kteří byli u toho“, publicisté, analytici i významní představitelé české mediální scény: Jan Čulík, Jefim Fištejn, Michel Fleischmann, Kateřina Fričová, Ladislav Jakl, Milan Kruml, Ivo Mathé, Petr Štěpánek, Dan Šťastný a Petr Žantovský. Připravil jsem layout, sestavil obsah a vybral design obálky. ISBN 80-7220-189-1

Česká média 2003

Ročenka Česká média 2003
Vydala společnost Česká média, spol. s r. o. v nakladatelství Votobia v březnu 2004. Brožovaná kniha formátu A4 obsahuje den za dnem přehled mediálních událostí za rok 2003 a materiály vydané na serveru Česká média (například nedělní rozhovory). Sestavil jsem obsah a připravil layout, včetně motivu obálky, kterým byl konec Vladimíra Železného ve funkci generálního ředitele televize Nova. ISBN 80-7220-165-4