Odchod MTG z televize Prima

Radiožurnál zajímal můj názor na vlastnické změny v televizi Prima. Švédský spoluvlastník, mediální koncern MTG, prodal svůj podíl českým podnikatelům Ivanu Zachovi a Vladimíru Komárovi. V rozhovoru s redaktorkou Věrou Štechrovou jsem k tomu v Hlavních zprávách řekl:

Je to logický důsledek strategie MTG, kdy opouštějí své televizní aktivity mimo švédský trh a mimo skandinávský region obecně. Například už prodali aktivity v Maďarsku, v Rusku. Plánují prodat aktivity v Litvě, Lotyšsku a Estonsku. Cílem je odejít z toho „starého“ televizního byznysu, volně vysílaného, do budoucnosti, která má v případě MTG podobu digitální zábavy.

Myslím, že Ivan Zach žádné velké změny dělat nebude. On už teď byl polovičním spolumajitelem, v podstatě tedy svůj podíl navyšuje, získává většinu v té televizní skupině. A vzhledem k tomu, jak se televizi daří – nebo respektive skupině Prima Group -, tak si nemyslím, že by měl zásadní důvod nějakým způsobem výrazně měnit strategii.

Televize Prima se svou skupinou několika kanálů je v tuto chvíli třetí nejsilnější televizní skupina na českém trhu. Její sledovanost za loňský rok v cílové skupině 15+ představovala 21,1 %. Tento výsledek se skládá ze sledovanosti pěti kanálů.

Pro pana [Vladimíra] Komára je to v podstatě návrat k televiznímu podnikání. On už dříve byl spolumajitelem televize Nova, takže se do televizního byznysu vrací. A jinak je známý například působením v kosmetické firmě Dermacol. Ovládal také dlouhou dobu minerálku Korunní, kterou loni na podzim prodal. A pokud jde o pana Zacha, tak ten je s televizí Prima spojený vlastně od přelomu milénia. Vstoupil do ní v roce 1999 a kromě televizního byznysu podniká také v rádiích, například v rádiu Beat a v Rádiu 1, nebo byl investorem ve společnosti ZVVZ Milevsko.

Charakteristickým rysem vysílání televize Prima je původní seriálová tvorba, převážně tedy kriminální, ale i různé zábavní formáty. Například loni největší sledovanost přilákala Pevností Boyard, tedy tím slavným televizním formátem, který znají generace diváků. Ona ho oprášila, nasadila do něj české celebrity a to mu přineslo pozici nejsledovanějšího pořadu za loňský rok na Primě. Průměrně se na něj dívalo kolem milionu lidí. Ty krimi seriály a obecně původní tvorba mají zase za úkol přilákat spíše mladší cílovou skupinu, která je obchodně zajímavá pro zadavatele reklamy.

Záznam pořadu najdete v internetovém archivu Českého rozhlasu.