Prodali MySpace. Nic jiného už s tím dělat nešlo...

Mediální magnát Rupert Murdoch po šesti letech odepsal komunitní síť MySpace. Jak informují americké deníky, prodal ji za 35 milionů dolarů. A teď to srovnejte se sumou, za jakou MySpace pořídil v červenci roku 2005 - tehdy za tuto společnost zaplatil 580 milionů dolarů. Hned je jasné, jak moc tenhle pád bolí.

Murdoch věřil, že MySpace pomůže jeho dalším aktivitám, zejména pak televizní síti Fox. Čáru přes rozpočet mu udělal rychlý růst Facebooku. Skřípal nad ním zuby už před dvěma lety v rozhovoru pro The Street: „Facebook je takový adresář. Lidé tam hledají své příbuzné nebo přátele, se kterými se chtějí setkat. Na MySpace lidé hledají podobné zájmy, sdílí hudbu a tak.“ Ukázalo se, že Zuckerbergův telefonní seznam je zkrátka praktičtější.

Návštěvnost MySpace se během několika let dramaticky propadla. Přesto se generální ředitel MySpace Mike Jones v e-mailu zaměstnancům neváhal pochválit. „Jsem hrdý na práci, kterou jsme tu odvedli a jsem přesvědčený, že jsme si vedli výborně, navzdory extrémně obtížným podmínkám,” cituje ho ZDNet.

Jones ještě nějakou dobu ve společnosti zůstane. Firmu čeká tvrdá restrukturalizace. O práci přijde víc než polovina z 500 zaměstnanců MySpace. Novým majitelem je málo známá agentura Specific Media, která se věnuje internetovému marketingu a prodeji reklamy do nových typů médií. K čemu využije MySpace, to zatím neřekla.